سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Tecnology Of Mechanic

 

هرگاه آدمی خوراکش را کم کند، درون شپر نور گردد [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

پنج شنبه 87/8/30  ساعت 7:15 عصر

نر م افزارهای مهندسی مکانیک سیالات سال 2008

 

نرم افزارهای مهندسی مکانیک سیالات سال 2008 وما قبل

نرم افزارهای مهندسی مکانیک سیالات سال 2008 وما قبل شامل:

ADINA SYSTEM V8.1

Autoplant 2.01

ALGOR Designcheck v20

ANSYS AUTODYN 6.1

ANSYS CFX v10

ANSYS CFX TASCFLOW v2.12.2

AUTODYN v6.1

FLOWMASTER v6

FluidFlow v2.33

FLUENT CFD 6.2.16

Fluent Icepak 4

Fluent Mixsim 2.0.2

FLUENT CFD POLYFLOW v3.10.2

Fluent TGrid 4.0.16

Fluent Fidap v8.7.4

Fluent Airpak v2.0.6

FLOWMASTER v6[updated 2008]

Gambit v2.2.3

MOLDFLOW PLASTICS ADVISERS 7.3

MOLDFLOW PRODUCTS 2007

Magics STL Expert v3

NavisWorks v5.2.3

Pointwise Gridgen V15.09

REALFLOW v4.3.6

Thermo calc v2003p



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    پنج شنبه 87/8/30  ساعت 7:3 عصر

    مهندسی مکانیک

    مهندسی مکانیک شاخه‌ای از مهندسی است که با طراحی، ساخت و راه‌اندازی دستگاه‌ها و ماشین‌ها سروکار دارد. مهندسی مکانیک نقش به سزایی در بالا بردن امنیّت زندگی، بهبود کیفیّت کلّی زندگی، و نیز ایجاد شور و نشاط اقتصادی ایفا می‌کند. به جرئت می‌توان گفت که مهندسی مکانیک، گسترده‌ترین رشته? مهندسی از نظر دامنه? فعالیّت‌ها و کاربردها است.

    مهندسان مکانیک، اصول اساسی نیرو، انرژی، حرکت و گرما را به کار برده و با دانش تخصصی خود، سیستم‌های مکانیکی و دستگاه‌ها و فرآیندهای گرمایی را طراحی کرده و می‌سازند. مهندسان مکانیک، گستره? وسیعی از دستگاه‌ها، فرآورده‌ها و فرآیندها را تولید می‌کنند؛ به عنوان نمونه:
    موتورها و سیستم‌های کنترل خودرو و هواپیما، نیروگاه‌های الکتریکی، دستگاه‌های پزشکی، اجزا و قطعه‌های گوناگون از موتورهای با ابعاد میکروسکوپی گرفته تا
    چرخ‌دنده‌های غول‌آسا، فناوری لیزر، طراحی و ساخت به کمک رایانه، ماشینی کردن یا خودکارسازی (اتوماسیون) و روباتیک، انواع گوناگونی از فرآورده‌های مصرفی از دستگاه‌های تهویه? مطبوع گرفته تا رایانه‌های شخصی و تجهیزات ورزشی، ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر یک از فرآورده‌های بالا را به صورت انبوه تولید می‌کنند.

    می‌توان گفت تقریباً همه? جنبه‌های زندگی، در ارتباط با مهندسی مکانیک هستند. هر چیزی که حرکت کند یا انرژی مصرف نماید، احتمالاً یک مهندس مکانیک در طراحی یا ساخت آن نقش داشته است.

    فهرست مندرجات

    مهندسان مکانیک معروف

    چند تن از مهندسان مکانیک معروف که پیش از این می‌زیسته‌اند، عبارت‌اند از:

    زمینه‌های فعالیّت در مهندسی مکانیک

    زمینه‌های فعالیّت مهندسی مکانیک به طور مفصّل‌تر عبارت‌اند از:

    • در زمینه? طراحی:
      • ماشین‌ها و دستگاه‌هایی که هر نوع محصولی را ساخته و بسته‌بندی می‌کنند.
      • تجهیزات گردنده مانند پمپ‌ها، فشرده‌سازها (کمپرسورها)، دمنده‌ها، توربوماشین‌ها (توربین‌ها و ...).
      • موتورهای درون‌سوز (موتورهای احتراق داخلی)
      • مخزن‌های تحت فشار، رآکتورها، مبادله‌کن‌های گرمایی، دیگ‌های بخار
      • سامانه‌های لوله‌کشی
      • وسیله‌های نقلیه مانند خودرو (اتومبیل)، کامیون، اتوبوس، هواپیما و ...
      • تجهیزات حمل مواد مانند تسمه نقّاله‌ها، روبات‌ها و ...
    • در زمینه? تحلیل:
      • شکست دستگاه‌ها
      • بهبود عملکرد و قابلیّت اطمینان
      • انتقال گرما
      • ارتعاشات مکانیکی
    • در زمینه? آزمایش:
      • آزمایش کیفیّت، امنیّت و قابلیّت اطمینانِ فرآورده‌ها، دستگاه‌ها و فرآیندها
    • همکاری با مهندسان دیگر رشته‌ها (مانند مهندسی عمران، برق، شیمی و ...) به منظور طراحی واحدهای تولیدکننده? انواع گوناگون فرآورده‌ها

    روند تأثیرپذیری مهندسی مکانیک

    ظهور رایانه‌ها و توسعه? فن‌آوری رایانه‌ای، مهندسی مکانیک را تا حدّ زیادی تحت تأثیر قرار داده است. تخته‌های ترسیم مهندسی جای خود را به روش‌های طراحی به کمک رایانه (CAD) داده‌اند و نرم‌افزارهای محاسباتی پیچیده و توانمند، مهندسان مکانیک را قادر ساخته‌اند تا بتوانند مسئله‌های تخصصی پیچیده را به گونه‌ای مطلوب و کارا حل نمایند.

    هم‌چنین، نگرانی‌هایی فزاینده‌ای که در مورد محیط زیست و حفظ آن برای نسل‌های آینده وجود دارد، سبب شده است تا مهندسان مکانیک، در طراحی‌ها و فرآیندهای ساخت خود، مسئله? حفظ محیط زیست و بهره‌وری بهینه از انرژی‌ها و تولید فرآورده‌های قابل بازیافت و دوست‌دار محیط زیست را لحاظ کنند.


    آینده? شغلی مهندسی مکانیک

    چشم‌انداز شغلی مهندسان مکانیک، امیدبخش و بااستحکام است. برای مثال، در ایالات متحده? امریکا، رشد شغل‌ها و حرفه‌های مربوط به مهندسی مکانیک، هر سال حدود ??? (?? هزار شغل) است و انتظار می‌رود این آهنگ رشد تا سال ???? میلادی حفظ شود. مهندسان مکانیک از روزگاران گذشته تا به امروز، اغلب در بخش‌های صنعتی زیر نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند:
    هوا فضا، خودروسازی، واحدهای شیمیایی، رایانه و
    الکترونیک، ساختمان‌سازی، انواع فرآورده‌های مصرفی، انرژی، مشاوره? مهندسی و بخش‌های دولتی.
    هم‌چنین صنعت پزشکی و داروسازی، فرصت‌های شغلی هیجان‌انگیزی را برای مهندسان مکانیک به وجود آورده‌اند تا نیروها و دانش‌های زیستی را در هم بیامیزند.

    مباحث اساسی در مهندسی مکانیک

    مبحث‌ها و موضوع‌های اساسی مهندسی مکانیک عبارت‌اند از: ایستایی‌شناسی (استاتیک)، پویایی‌شناسی (دینامیکمکانیک ماده‌ها (مقاومت مصالحترمودینامیک مهندسی، مکانیک شاره‌ها (مکانیک سیالات)، دینامیک سیّالات، انتقال گرما (انتقال حرارتنظریه? کنترل، سیستمهای کنترلی شامل هیدرولیک و پنوماتیک، ارتعاشات، مکاترونیک.
    هم‌چنین انتظار می‌رود یک مهندس مکانیک بتواند مفاهیم اساسی
    شیمی و مهندسی برق را درک کرده و در طراحی به کار بندد.



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    پنج شنبه 87/8/30  ساعت 6:12 عصر

    سایت های مرتبط با مکانیک

    سایت ENGINEERING.COM همان طور که از اسم آن بر می آید در مورد مباحث مهندسی صحبت می کند . در سایت می توان موضوعاتی را که مد نظر مان است را از دو روش ، یکی داخل منابع سایت و دیگری از منابعWEB جستجو کنیم . همچنین می توان بسیاری مطالب و مقالات را در این سایت مورد مطالعه قرار داد و استفاده کرد . از امکانات دیگری که در این سایت قرار داده شده است می توان به LINK هایی به سایت های معتبر مهندسی مکانیک نام برد .

    www.engineering.com

    این سایت به نام STEAM & POWER در اینترنت قرار داده شده است و در این سایت به نیروی بخار و انرژی حاصل از آن و استفاده هایی که از این نیرو در صنایع به عمل می آید پرداخته می شود . در این سایت امکان SEARCH درمورد این مبحث وجود دارد . همچنین یک مرجع اطلاعاتی قدرتمند از اطلاعات بخار، نحوه تولید و استفاده از آن را در این سایت می توان مشاهده کرد .

    www.steamforum.com

    در این سایت می توان با ماشینکاری و تاریخچه آن آشنا شد. ماشینکاری یکی از زیر گروه های مکانیک می باشد که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع دارد . در سایت می توان به اطلاعاتی درزمینه این روش تولید از ابتدا تا کنون بدست آورد .
    http://www.mme.tcd.ie/~jbadger/grindingpage.html

    شعار این سایت این است که : نرم افزارهای کامپیوتری قادر به محاسبات ساخت می باشند ولی یک مهندس واقعی و طراح فقط می تواند از این ابزارها بهره صحیح ببرد . این سایت درباره مهندسی مکانیک گرایش PIPING بحث می کند . انواع محاسبا و منابع مرجع اطلاعاتی مناسبی را می توان در این سایت در این زمینه بدست آورد که کاملا به مهندسین این رشته کمک می کند تا با نهایت اطمینان به کار خود بپردازند .

    http://design.alfred.edu/mechanics.html

    این ساین معرفی کننده کتابه ای مرجع مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت کتاب های مرجع این رشته را می توان از طریق LINK های قرار داده شده مشاهده کرد .

    http://www.solid.ikp.liu.se/solidbook/

    کد:
    http://www.memagazine.org/
    مجله ONLINE مهندسی مکانیک را در این سایت می توان پیدا کرد . همچنین اطلاعاتی در زمینه مهندسی مکانیک ، علت تاسیس این نشریه ، انجمن مهندسی مکانیک امریکا و اخبار و رویدادها را می توات در این سایت مشاهده کرد . غیر از مجله اصلی ، می توان مجله POWER & ENERGY و ONLINE EXCLUSIVE و تعدادی مجله دیگر را نیز می توان از طریق این سایت در دسترس داشت .



    کد:
    http://www.machinedesign.com/
    سایت MACHINE DESIGN ارائه کننده یکی از مجلات پر سابقه در زمینه مهندسی مکانیک می باشد . در این سایت علاوه بر مجله می توان گزارش ها و مقالات بسیاری در زمینه طراحی در مهندسی مکانیک را یافت کرده و از آنها بهره برد . آرشیو اطلاعات ، تکنولوژی ، صنایع ، دپارتمان ها ، اخبار صنعتی ، کتباخانه CAD و E-BOOK های مجانی ، مراکز فن آوری و بسیاری مسیر دیگربرای کسب اطلاعات را می توان در این سایت مشاهده کرد .



    کد:
    http://www.theengineer.co.uk/Home/Default.aspx
    این سایت به معرفی مجله ENGINEER می پردازد . این مجله درباره مهندسی مکانیک و رشته های وابسته به آن به فعالیت مشغول می باشد. در این سایت می توان به ابزار جستجو دست یافت ، همچنین اخبار و رویدادها ، مهندسی طراحی ، مهندسی تولید ، تولیدات ، LINK به سایت های مربوط و موارد بسیار دیگر را می توان در این سایت مشاهده کرد .



    کد:
    www.mcb.co.uk/ec.htm
    در این سایت با ژورنال مهندسی مکانیک گرایش طراحی جامدات و CAD آشنا می شویم . در این سایت مواردی چون تولیدات ، کتابخانه ها ، آرشیو ژورنال ها ، LINK و اخبار و رویدادهای مهم را می توان مشاهده کرد . همچنین امکان ثبت نام در سایت و دریافت مجله از طریق پست الکترونیکی وجود دارد .



    کد:
    http://www.ihsurc.com/index.html
    سایت موسسه IHS که یکی از مراکز اطلاعاتی و منابع درسی برای دانشگاه ها می باشد . در این سایت می توان به اطلاعاتی در زمینه مهندسی مادر ( مهندسی مکانیک ) دست پیدا کرد . امکانات SEARCH نیز در این سایت قرار داده شده است . SE این مجموعه را می توان از طریق این سایت مطالعه کرد و برای این کار باید به عضویت سایت در آمد .



    کد:
    http://www.engr.colostate.edu/~dga/mechatronics/
    در این سایت می توان به یک مرجع اطلاعاتی در زمینه مکاترونیک که تلفیقی از مکانیک و الکترونیک است و معمولا در ساخت روبات ها به کار می رود دست پیدا کرد . در این سایت می توان لیستی از منابع اصلی و مرجع در این رابطه را در اختیار داشت و از آن بهره برد .
    __________________


     



    کد:
    http://www.galleryoffluidmechanics.com/
    سایت Gallery of Fluid Mechanics همان طور که از اسم آن بر می آید یک DATABASE از تصاویر موجود در زمینه مکانیک سیالات می باشد . در سایت می توان انواع و اقسام تصاویر موجود از رفتار سیالات را مشاهده کرد .



    کد:
    http://www-math.mit.edu/~bush/gallery.html
    سایت FLUIDE PHOTO GALLERY یک سایت از تصاویر موجود در آلبوم موسسه طراح این سایت در زمینه مواد سیال می باشد .



    کد:
    http://www.efluids.com/efluids/pages/gallery.htm
    این سایت که به شرکت EFLUIDS تعلق دارد یک PHOTO GALLERY قوی در زمینه تصاویر مهندسی مکانیک را در اختیار مراجعه کنندگان قرار می دهد . آیرودینامیک ، سیالات ، گازها ، جامدات و رفتارهای آب از جمله تصاویری می باشند که در این سایت به طور گسترده به کار گرفته شده اند .



    کد:
    http://www.vibrationdata.com/
    این سایت به ارائه اطلاعات در زمینه VIBRATION می پردازد . این سایت امکان جستجو در زمینه موضوع VIBRATION را فراهم می کند ، علاوه بر این می توان به عناوینی مثل : آموزش ، نرم افزارهای مربوط ، دوره های مرتبط با SHOCK & VIBRATION که در این مجتمع برگزار می شود ، آکوستیک و همچنین گروه آنالیزگر اطلاعات بدست آمده در این سایت دسترسی پیدا کرده و از آنها بهره برد .

    کد:
    http://www.ecgcorp.com/avsite/index.html
    این سایت یک منبع اطلاع رسانی در زمینه تجزیه و تحلیل سیگنال های بدست آمده در TEST های ACOUSTIS و VIBRATION می باشد . در سایت اخبار و اطلاعات مرتبط با موضوع اصلس سایت درج شده است . همچنین مواردی چون بررسی اصوات و لرزش ها ، مقالات ارائه شده و نیز نرم افزارهای مرتبط با این موضوع را می توان در این سایت مشاهده کرد .
    __________________


     



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    پنج شنبه 87/8/30  ساعت 5:56 عصر

    اندکی درباره هیدرولیک

    پمپ به عنوان قلب سیستم هیدرولیک، توان مکانیکی را که بوسیله موتورهای الکتریکی یا احتراق داخلی تامین می گردد به توان هیدرولیکی تبدیل می کند. پمپ فقط مولد جریان سیال بوده و سطح فشار ایجاد شده به میزان بار مقاومی که توسط عملگر سیستم هیدرولیک بر آن غلبه میشود، بستگی دارد.    

    پمپ جابجایی مثبت به ازاء هر دو ر چرخش محور پمپ ،مقدار مشخصی از سیال را به سیستم هیدرولیک ارسال مینماید. پمپ جابجائی مثبت (دبی ثابت و متغییر ) شامل انواع پمپ دنده ای ، پره ای و  پیستونی محوری و شعاعی میباشد. 
    پمپ پیستونی پمپ پره ای

    در انتخاب پمپهای با جابجایی ثابت موارد ذیل باید در نظر گرفته شود:

    • قطر دهانه های پمپ

    • فشار کاری در خروجی پمپ

    • فشار کاری در ورودی پمپ

    • سرعت دوران پمپ

    • حجم جابجایی روغن

    • دبی موثر

    • توان موتور محرک پمپ

    • دمای کاری روغن

    • درجه ویسکوزیته

    • فیلتراسیون




  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    یکشنبه 87/8/26  ساعت 1:49 عصر

    بزگی خداوند

    بشکن طلسم صورت بگشای چشم سیرت     تاشرق و غرب بینی سلطان من گرفته

     



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    سایت های معتبر در مورد انرژی
    سایت سانا.آی آر
    سلام
    انجمن های مختلف فقط با یک کلیک!
    آکومولاتور
    کتیا
    نرم افزار Fluent
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

    یــــاهـو
    کل بازدید
    148806
    بازدید امروز
    1
    بازدید دیروز
    16
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم

    Tecnology Of  Mechanic

    این وبلاگ شامل کتب الکترونیکی ..عکس ... فیلم مکانیک...مقاله ...پایان نامه ... مکانیک ....

     لوگوی وبلاگ

    Tecnology Of  Mechanic

     دسته بندی یادداشت ها

    word . آباکوس ورژن 6.8 . ال90 . الکساندر فلمینگ (داستان پنی سیلین) . انرژی های نو . انواع چرخدنده . خرید کتاب مهندسی مکانیک . دانلود کتب مهندسی مکانیک . دوست . سیستم انتقال قدرت دو کلاچه . سیستم انتقال قدرت دوکلاچه . کولر اتومبیل . نقاشیهای بسیار زیبا بر روی دیوار .

     آرشیو

    آبان 1387
    آذر 1387
    دی 1387
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    تیر 1388
    شهریور 1388
    شهریور 88

    آوای آشنا

    اشتراک