سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Tecnology Of Mechanic

 

اوج دانش، قدرت تشخیص اخلاقی ونمایاندن پسندیده آن و ریشه کن کردن ناپسند آن است [امام علی علیه السلام]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

یکشنبه 88/6/22  ساعت 9:40 عصر

مکاترونیک

مکاترونیک مسلما علم جدیدی نیست . مکاترونیک شامل چهار علم مهندسی , مکانیک , الکترونیک , کامپیوتر(نرم افزار) و کنترل است. البته گاهی , کنترل را بخشی بدیهی از سه قسمت دیگر فرض میکنند. با تعریفی که ارائه شد , میتوان به راحتی مقوله هایی همانند رباتیک , اتوماسیون صنعتی , الکترومکانیک و غیره را در حوزه مکاترونیک جای داد.
Image

همانطور که ملاحظه میشود احاطه به این علم به معنای احاطه به چهار علم مهندسی است لذا با سالها تحقیق و مطالعه نیز به سختی میتوان ادعای احاطه به این علم را داشت. هدف از برپایی این قسمت در انجمن , ارائه مقاله بصورت یکطرفه و یا پاسخ دادن به تمامی سئوالات در این زمینه نیست , بلکه هدف فراهم آ وردن پلتفرمی برای تبادل اطلاعات در تمامی زمینه های مرتبط میباشد , بنده نیز مسلما سوالات خود را در این قسمت مطرح خواهم نمود تا سایر اعضاء جوابگو باشند.
بدین ترتیب تجارب گسسته تمامی اعضاء در کنار هم میتواند منبع خوبی در این زمینه پدید آورد.
مطالعه این علم عموما در دو راستا دنبال میشود:
الف: بدلیل اینکه در پروژه های بزرگ , متخصصان مکاترونیک عموما به عنوان واسطی میان چند تیم تخصصی که هریک در یکی از قسمت چهار مقوله مکاترونیک کارشناس میباشند , عمل میکنند , گاهی در بررسی این علم جنبه آشنایی فرد با چهار بخش مهندسی مکاترونیک , بدیهی فرض شده و از دید مدیریت پروژه های مکاترونیکی بحث دنبال می شود. به عنوان مثال با تقسیم بندی های شناختی , مانند طرح ماژولهای مکاترونیکی و بررسی نحوه ارتباط آنها با هم , سعی در یافتن بهترین راه حل صرف میگردد.

ب: در این مقوله بیشتر به فراگیری قسمتهای مهم علوم طرح شده پرداخته میشود و با ارائه اطلاعات اصلی و پایه , دانشجو این امکان را مییابد تا با برخورد به موارد تخصصی تر , تحقیق و مطالعه را در آن مقوله ادامه دهد. بدین ترتیب یک مهندس مکاترونیک باید با توجه به نیاز اجتماع و صنعت , مطالعه و تحقیق را بی وقفه ادامه دهد. بعنوان مثال خیل تولیدات میکرو الکترونیکی و پکیجهای میکروپروسسوری , سنسورهای گوناگون که روز به روز متحول شده و انواع جدید تری از آنها , مانند محصولات شرکت ATMEL , به بازار ارائه میشود, امکان فراگیری آکادمیک را محدود نموده است و فراگیری طرز کار و طراحی با آنها نیاز به تحقیق فردی و مستمر فرد دارد.


از جمله موارد جذاب این علم برای دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی, مقوله رباتیک و هوش مصنوعی میباشد. به عنوان مثال طراحی Micro mouse ها و رباتهای تعقیب گر مانند Line follower از جمله پروژه های مطرح شده در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این علم است.(که البته من نیز بقدر وسع و توان مطالبی در مورد اینگونه پروژه ها ، بخصوص قسمتهای سنسوری و کنترلی آنها در مطالب آینده ازائه خواهم نمود.)
Image 
 


  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    سایت های معتبر در مورد انرژی
    سایت سانا.آی آر
    سلام
    انجمن های مختلف فقط با یک کلیک!
    آکومولاتور
    کتیا
    نرم افزار Fluent
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

    یــــاهـو
    کل بازدید
    148675
    بازدید امروز
    4
    بازدید دیروز
    2
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم

    Tecnology Of  Mechanic

    این وبلاگ شامل کتب الکترونیکی ..عکس ... فیلم مکانیک...مقاله ...پایان نامه ... مکانیک ....

     لوگوی وبلاگ

    Tecnology Of  Mechanic

     دسته بندی یادداشت ها

    word . آباکوس ورژن 6.8 . ال90 . الکساندر فلمینگ (داستان پنی سیلین) . انرژی های نو . انواع چرخدنده . خرید کتاب مهندسی مکانیک . دانلود کتب مهندسی مکانیک . دوست . سیستم انتقال قدرت دو کلاچه . سیستم انتقال قدرت دوکلاچه . کولر اتومبیل . نقاشیهای بسیار زیبا بر روی دیوار .

     آرشیو

    آبان 1387
    آذر 1387
    دی 1387
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    تیر 1388
    شهریور 1388
    شهریور 88

    آوای آشنا

    اشتراک