سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Tecnology Of Mechanic

 

خداوند، آدم هفتاد ساله ای را که در رفتار و جلوه، چون جوان بیست ساله است، دشمن می دارد . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

سه شنبه 87/9/26  ساعت 5:4 عصر

تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی

 تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی

 

همیشه تولیدکنندگان تایرهای خودرو و مصرف کنندگان آن در جستجوی تکنولوژی بودند که بتواند باعث افزایش امنیت و در عین حال کاهش قیمت خرید و همچنین کاهش آلودگی تولید شده گردد. جدیدترین کاربرد فناوری نانو در صنعت خودروسازی در زمینه تایرهای خودرو می باشد که تایرهای تولید شده توسط این فناوری توانسته لقب تایرهای مادام العمر را به خود بگیرد.

 

علی رغم پیشرفت هایی که در صنعت تایرسازی در 20 سال اخیر شده است بعد از پیمودن مسیری تا 40000 کیلومتر در صورتی که در جاده مناسبی و تحت الگوی مناسبی حرکت کرده باشید تایرهای خودرو شما فرسوده شده و شما نیاز به تایرهای جدیدی خواهید داشت. که این موضوع نه تنها برای خریداران تایر رنج آور است بلکه خورده های ریزی که بر اثر فرسایش تایر در محیط پخش می گردد باعث افزایش آلودگی محیط زیست می شود.

در پی حل این مشکل به تازگی گروه لانگسس ( )LANXESS

که بر روی فراورده های شیمیایی کار می کنند توانسته اند نوعی از افزودنی پلاستیکی با عملکرد بالا را با استفاده از فناوری نانو تولید کنند.این ماده که با تایر ترکیب می گردد به طور عمده ای باعث کاهش فرسودگی تایرهای خودرو می گردد. همچنین باعث کاهش هزینه و کاهش آلودگی محیط زیست با کاهش حدود 40000 تون از کربن دی اکسید گسیل شده توسط گازهای گل خانه ای می گردد.این افزودنی شامل ذراتی با مبنای سیلیکا و اندازه ای در حدود 50 نانومتر می باشد.که این ذرات خاصیت ضدتورمی دارندو دارای اتصالات بسیار محکمی می باشند.

بر روی تایرهای تولید شده توسط این فناوری تست های زیادی انجام گرفته که همه آنها با موفقیت همراه بوده این تایرها در هر دو فضای خشک و مرطوب بسیار بهتر از تایرهای معمولی عمل می کند. ترکیب ایجاد شده در این تایرها باعث ایجاد ماکزیمم چسبندگی به سطح جاده در دو موقعیت می گردد.همچنین شیارهای خاص ایجاد شده بر روی دیواره می تواند به طور موثری فشار بار را تقسیم کرده و فرسودگی تایر کاهش چشمگیری یابد. همچنین این تایر مجهز به چهار شیار عریض جانبی برای بالا بردن میزان پایداری تایر در سطح جاده می باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    سایت های معتبر در مورد انرژی
    سایت سانا.آی آر
    سلام
    انجمن های مختلف فقط با یک کلیک!
    آکومولاتور
    کتیا
    نرم افزار Fluent
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

    یــــاهـو
    کل بازدید
    148885
    بازدید امروز
    20
    بازدید دیروز
    4
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم

    Tecnology Of  Mechanic

    این وبلاگ شامل کتب الکترونیکی ..عکس ... فیلم مکانیک...مقاله ...پایان نامه ... مکانیک ....

     لوگوی وبلاگ

    Tecnology Of  Mechanic

     دسته بندی یادداشت ها

    word . آباکوس ورژن 6.8 . ال90 . الکساندر فلمینگ (داستان پنی سیلین) . انرژی های نو . انواع چرخدنده . خرید کتاب مهندسی مکانیک . دانلود کتب مهندسی مکانیک . دوست . سیستم انتقال قدرت دو کلاچه . سیستم انتقال قدرت دوکلاچه . کولر اتومبیل . نقاشیهای بسیار زیبا بر روی دیوار .

     آرشیو

    آبان 1387
    آذر 1387
    دی 1387
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    تیر 1388
    شهریور 1388
    شهریور 88

    آوای آشنا

    اشتراک