سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Tecnology Of Mechanic

 

آیا می دانی کدام یک از مردم داناترند؟ گفت : خدا [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله ـ خطاب به ابن مسعود ـ]

 
 

مدیریت| ایمیل من

| خانه

پایین

?

سه شنبه 87/9/26  ساعت 5:14 عصر

یک تصویر جالب نظرتون چیه ؟....

 

 

نمایش تصویر در وضیعت عادی

 



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    سه شنبه 87/9/26  ساعت 5:4 عصر

    تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی

     تایرهای ایمن تر از نانوتکنولوژی

     

    همیشه تولیدکنندگان تایرهای خودرو و مصرف کنندگان آن در جستجوی تکنولوژی بودند که بتواند باعث افزایش امنیت و در عین حال کاهش قیمت خرید و همچنین کاهش آلودگی تولید شده گردد. جدیدترین کاربرد فناوری نانو در صنعت خودروسازی در زمینه تایرهای خودرو می باشد که تایرهای تولید شده توسط این فناوری توانسته لقب تایرهای مادام العمر را به خود بگیرد.

     

    علی رغم پیشرفت هایی که در صنعت تایرسازی در 20 سال اخیر شده است بعد از پیمودن مسیری تا 40000 کیلومتر در صورتی که در جاده مناسبی و تحت الگوی مناسبی حرکت کرده باشید تایرهای خودرو شما فرسوده شده و شما نیاز به تایرهای جدیدی خواهید داشت. که این موضوع نه تنها برای خریداران تایر رنج آور است بلکه خورده های ریزی که بر اثر فرسایش تایر در محیط پخش می گردد باعث افزایش آلودگی محیط زیست می شود.

    در پی حل این مشکل به تازگی گروه لانگسس ( )LANXESS

    که بر روی فراورده های شیمیایی کار می کنند توانسته اند نوعی از افزودنی پلاستیکی با عملکرد بالا را با استفاده از فناوری نانو تولید کنند.این ماده که با تایر ترکیب می گردد به طور عمده ای باعث کاهش فرسودگی تایرهای خودرو می گردد. همچنین باعث کاهش هزینه و کاهش آلودگی محیط زیست با کاهش حدود 40000 تون از کربن دی اکسید گسیل شده توسط گازهای گل خانه ای می گردد.این افزودنی شامل ذراتی با مبنای سیلیکا و اندازه ای در حدود 50 نانومتر می باشد.که این ذرات خاصیت ضدتورمی دارندو دارای اتصالات بسیار محکمی می باشند.

    بر روی تایرهای تولید شده توسط این فناوری تست های زیادی انجام گرفته که همه آنها با موفقیت همراه بوده این تایرها در هر دو فضای خشک و مرطوب بسیار بهتر از تایرهای معمولی عمل می کند. ترکیب ایجاد شده در این تایرها باعث ایجاد ماکزیمم چسبندگی به سطح جاده در دو موقعیت می گردد.همچنین شیارهای خاص ایجاد شده بر روی دیواره می تواند به طور موثری فشار بار را تقسیم کرده و فرسودگی تایر کاهش چشمگیری یابد. همچنین این تایر مجهز به چهار شیار عریض جانبی برای بالا بردن میزان پایداری تایر در سطح جاده می باشد.



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    سه شنبه 87/9/26  ساعت 4:59 عصر

    سلام به تمامی عزیزانی که در حال حاضر از این وبلاگ دیدن مینمایند

    امید وارم که از اطلاعا ت در قست عناوین آرشیوشده راضی بوده باشید

    حتمامطالب تازه تری در این سایت قرار خواهدگرفت...



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    جمعه 87/9/22  ساعت 8:55 عصر

    مجله برای مهندسان مکانیک


     

    Winding Road 

    February 2007

    Winding Road - February 2007
    PDF | English | 18.87 Mb


    http://www.ftp2share.com/file/21034/Winding Road - February 2007.html



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    جمعه 87/9/22  ساعت 8:52 عصر

    مطالب جدید درارتباط با فناوری های جدید دنیا


    طراحی موتور جدید ماهواره ای برای کاهش مصرف سوخت

    محققان شرکت "جورجیا تک" آمریکا نمونه اولیه از موتور جدیدی را طراحی کردند که به ماهواره های فضایی امکان پرواز با مصرف سوخت کمتر را می دهد.

    استفاده از این موتور در سیستم های ماهواره ای زمینه انجام ماموریت های طولانی مدت فضایی را با صرف هزینه های کمتر و امکان حمل بار بیشتر فراهم می سازد.

    مخزن بار ماهواره هایی که از موتور "جورجیا تک" استفاده می کنند، سبک تر است. همچنین این تجهیزات امکان مانور ماهواره ها در مدار را افزایش می دهد و توانایی آنها را در سوخت رسانی به سیستم های دیگر بالا می برد.

    نیروی هوایی آمریکا مسئولیت تامین هزینه اجرای پروژه "جورجیا تک" را برعهده دارد.

    این موتور جدید به واحدهای کنترل کننده زمینی امکان می دهد تا سیستم های عملیاتی موتور را براساس نیازهای فوری ماهواره ها تنظیم کنند.

    بنا بر گزارش "اسپیس دیلی"، این موتور به سیستم نیروی محرکه یون کارآمد مجهز است. اتم های گاز گزنون به درون محفظه تخلیه تزریق می شوند. این اتم ها به یون ها تجزیه شده و یون های گزنون را تشکیل می دهند.

    در مرحله بعد الکترون های سبک با استفاده از میدان مغناطیسی با فشار وارد شده و یون های سنگین به وسیله میدان الکتریکی در فضا رها می شوند. این مراحل سرعت ماهواره ها را به حداکثر میزان ممکن افزایش می دهند.

    سیستم موتوری جدید در حال حاضر برای مصارف نظامی کارآیی دارد و ارائه آن به بازار نیاز به صرف زمان بیشتر و انجام آزمایشات تکمیلی است.

     


    / فناوری زیستی /

    تولید نسل جدیدی از سوخت دیزل زیستی در فیلیپین
    شرکت ملی نفت فیلیپین از سال آینده گونه ای جدید از سوخت دیزل زیستی تولید خواهد کرد.

    شرکت ملی نفت فیلیپین در این خصوص گفتگوی های خود را با یک شرکت آمریکایی متخصص در فناوری استفاده از خزه های دریایی به عنوان منابع سوختی برای تولید سوخت جدید دیزل برپایه استفاده از منابع زیستی آغاز کرده است.

    در این شیوه نوین از فناوری ای استفاده می شود که طی آن عصاره روغن گیاهی خاص گرفته شده و در ادامه این روغن برای تبدیل شدن به سوخت دیزل زیستی مفید از حیث هزینه پالایش مجدد می شود.

    بر اساس گزارش آل ابوت فرید، به گفته کارشناساین فیلیپینی، این سوخت زیستی مبتنی بر خزه دریایی، جایگزین مناسب و مقرون به صرفه ای برای سوخت های دیزلی فعلی است و می توان از آن در هر خودرو یا ماشین دیزلی استفاده کرد.

     


    / فناوری زیستی /

    تولید روغن موتور زیستی با قابیلت تجدید پذیری

    ورود روغن موتور زیستی به فرآیند ساخت خودروها، این صنعت رو به رشد را متحول خواهد کرد

    شرکت Nano Chemical Systems Holdings, Inc. در آمریکا اخیرا از طرح بی سابقه چند میلیارد دلاری خبر داده که نتیجه نهایی آن تولید روغن موتوز زیستی با قابلیت تجدید پذیری است.

    بر خلاف روغن های ترکیبی و فسیلی امروزی، این روغن موتور که NANOIL نام دارد غیر سمی بوده و از مشخصه کم نظیر تجدیدپذیری برخوردار است.

    شرکت Nanochem از فناوری نانو در خط تولید این روغن موتور جدید استفاده خواهد کرد.

    بر اساس گزارش گراین نت، نتایج اولیه نشان می دهند که این روغن های زیستی از نظر کارآیی با روغن های ترکیبی و فسیلی موتوری امروز رقابت می کنند.

    به گفته محققان این شرکت کاهش تقاضا برای روغن موتورهای ترکیبی و فسیلی که به شدت بر آلودگی محیط زیست می افزایند هدف عمده ابداع کنندگان چنین روغن تجدید پذیری است.

    آنها افزودند: این روغن 100 درصد تجدیدپذیر بوده و هیچ خطری برای محیط زیست به همراه ندارند.

     


    / فناوری زیستی /

    ساخت نوعی ژنراتور یخچال که برق خود را از چوب تامین می‌کند
    کنسرسیوم تحقیقات انگلیس به تازگی ایده ای را درباره ساخت نوعی ژنراتور ارائه کرده است که انرژی خود را با سوزاندن چوب تامین می کند و در لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد


    تولید نخستین پلاستیک سبز نسوز جهان

    دانشمندان از تولید نخستین پلاستیک سبز نسوز جهان خبر دادند

    این پلاستیک سبز نسوز درحقیقت  پلیمر ترکیبی است که نمی سوزد و درعین حال به مواد شیمیایی ضروری مقاوم در برابر آتش که معمولا در ساخت بسیاری از پلاستیک ها به کار می رود نیز نیازی ندارد.

    تولید این پلاستیک جدید توجه صنایعی نظیر تولید صندلی اتوبوس، هواپیما و نساجی و همچنین صنایع الکترونیک سازی را به خود جلب کرده است.

    بر اساس گزارش نیوز وایز، دانشمندان دانشگاه ماساچوست آمهرست موفق به طراحی و ساخت این پلاستیک شده اند. ابداع این پلیمر جدید نگرانی های موجود در خصوص اثرات منفی پلاستیک های فعلی که برای مقاوم سازی در برابر آتش با ترکیبات شیمیایی مضر برای سلامتی انسان ساخته می شوند را برطرف کرده است.

    در ساخت این پلاستیک جدید از زغال خاصی استفاده شده که حاوی هالوژن نیست. همچنین استفاده از bishydroxydeoxybenzoin به عنوان یک بلوک سازنده که به هنگام قرار گرفتن در معرض آتش، بخار آب ازخود متصاعد می کند به گسترش کاربرد آن کمک می کند.

     

     

     

     

     

     

     



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    جمعه 87/9/22  ساعت 8:49 عصر

    هندبوک رشته مهندسی مکانیک

    هندبوک رشته مهندسی مکانیک 

    هندبوک رشته مهندسی مکانیک  کتاب بسیار مفیدی برای مهندسان مکانیک می باشد . امیدوارم که دانلودشون کنید.

    لینکهای دانلود:



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    ?

    جمعه 87/9/22  ساعت 8:47 عصر

    مسئله 100 ساله مکانیک سیالات


     

    همانطور که خودرو در سرازیری ها به بالا و پایین شتاب می گیرد و یا در سر پیچ ها در حال دور زدن است، جریان هوا از اطراف خودرو خارج شده و باعث اختلال در تعادل خودرو می شود همچنین این جدایی آیرودینامیکی باعث ایجاد نیروی مقاومی میشود که باعث کند شدن سرعت خودرو و در نتیجه ایجاد فشار مضاعف بر روی موتور می گردد. شبیه این پدیده در هواپیماها، کشتی ها، زیردریایی ها و حتی در توپ گلف نیز رخ می دهد.

    محققان دانشگاه MIT خبر از یک آزمایش تجربی و محاسباتی دادند که می تواند مکانی که این جدایی آیرودینامیکی رخ میدهد را پیش بینی کنند.

    عکس دو بعدی بدست آمده از آزمایش تجربی که مکان جدایی سیال از صفحه را نشان می دهد.

     

    محققان دانشگاه MITدر واقع محققان توانستند که معمای قرن را در حوزه مکانیک سیالات حل کنند و بفهمند که سیالات چگونه حرکت می کنند.جریان سیالات همه چیز را در دنیا تحت تاثیر قرار می دهد، از حرکت خون در بدن گرفته تا انتقال گرما و جریانات همرفتی. به همین دلیل مهندسان همیشه در پی این قضیه بودند تا بتوانند که به نحوی از جداشدگی سیال جلوگیری کنند تا از زیان آن بکاهند و تاثیر آن را زیاد کنند. که یکی از کارهایی که در این زمینه در المپیک پکن انجام گرفت صیقل دادن مکان های شنا در مسابقات بود.



  • کلمات کلیدی :
  • نظر شما( )
    <      1   2   3   4      >

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    سایت های معتبر در مورد انرژی
    سایت سانا.آی آر
    سلام
    انجمن های مختلف فقط با یک کلیک!
    آکومولاتور
    کتیا
    نرم افزار Fluent
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

      [ خانه| مدیریت| ایمیل من| پارسی بلاگ| شناسنامه ]

    یــــاهـو
    کل بازدید
    148691
    بازدید امروز
    20
    بازدید دیروز
    2
     Atom 
     RSS 

     درباره خودم

    Tecnology Of  Mechanic

    این وبلاگ شامل کتب الکترونیکی ..عکس ... فیلم مکانیک...مقاله ...پایان نامه ... مکانیک ....

     لوگوی وبلاگ

    Tecnology Of  Mechanic

     دسته بندی یادداشت ها

    word . آباکوس ورژن 6.8 . ال90 . الکساندر فلمینگ (داستان پنی سیلین) . انرژی های نو . انواع چرخدنده . خرید کتاب مهندسی مکانیک . دانلود کتب مهندسی مکانیک . دوست . سیستم انتقال قدرت دو کلاچه . سیستم انتقال قدرت دوکلاچه . کولر اتومبیل . نقاشیهای بسیار زیبا بر روی دیوار .

     آرشیو

    آبان 1387
    آذر 1387
    دی 1387
    بهمن 1387
    اسفند 1387
    فروردین 1388
    تیر 1388
    شهریور 1388
    شهریور 88

    آوای آشنا

    اشتراک